util-linux-2.28-rc2 (100%) by Sebastian Rasmussen

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sön Juni 5 14:14:24 CEST 2016

[Jag passade på att uppdatera sudo/sudoers också angående audit:
revision -> granskning]

> "uncompressed" översätts "okomprimerad" i strängen innan.

Här väljer jag att göra precis tvärt om. Detta för att då passar det
bättre ihop med verbet dekomprimera. Okomprimera känns inte
som ett lämpligt verb.

> "backsteg" är vanligaste stavningen i andra översättningar. Finns två
> förekomster av baksteg i översättningen.

Både coreutils (som Göran översätter) samt minicom använder baksteg.
Göran, föredrar du att ändra detta själv eller vill du att jag ska skicka
upp ändringen för ditt paket också?