enscript-1.6.5.90 (100%) by Göran Uddeborg

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Sat Okt 22 16:41:31 CEST 2016

Anders Jonsson:
> Tror det var länge sedan denna granskades sist,

Mycket möjligt.  Den "tillhör" inte någon.  Och den kan nog lite lite
av "för många kockar".  En granskning kan aldrig skada.  Jag har
ändrat det du hittade utom i det här fallet:

> Från mansidan:
>
> "--margins=left:right:top:bottom
>                   Adjust page marginals to be exact left, right, top
>                   and bottom PostScript points.  Any of arguments can
>                   be left empty in which case the default value is
>                   used."
>

> Jag tror därför inte att dessa värden går att översätta.

Nu är det något jag inte begriper.  Själva flaggaän är ju inte
översatt.  Och vad man har för namn på värdena i själva hjälpen borde
väl vara fritt.  Vid användningen så är det ju ändå utbytt mot
siffror:

    enscript --margins=20:30::10 ...