Gnome mines HELP

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tis Sep 27 22:43:16 CEST 2016

Den 2016-09-20 kl. 21:24, skrev Erik Sköldås:

> Hittade några strängar som jag åtgärdade i hjälpmanualen för Minor.
>
> https://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-mines/master/help/sv

Tack för det, har som du nog sett skickat in din översättning för 3.18
samt nyare grenar.

> Om jag inte minns fel så var det väl en diskussion under hösten om hur
>
> /This work is distributed under a CreativeCommons Attribution-Share
> Alike 3.0 Unported license./
>
> skulle översättas.
>
> Nu översätts den i Minor med:
>
> /Det här verket är distribuerat under licensen CreativeCommons
> Erkännande-DelaLika 3.0 Unported./
>
> Vill minnas att det skulle översättas med:
>
> /Det här verket är distribuerat under /
> /CreativeCommons Erkännande-DelaLika 3.0 oportad licens./
>
> /eller minns jag fel?/

Efter den diskussionen hann jag fundera lite till om något lämpligt sätt
att skriva licensen på ett konsekvent sätt som även följer vad det
kallas uppströms (Där står den översatta licensen som
"Erkännande-DelaLika 3.0 Unported".

Kom med ett förslag på detta i meddelandet [1], och i maj gjorde jag en
liten genomgång av hjälpfiler [2] för att närmare följa vad saker kallas
på Creative Commons webbplats [3] tillsammans med andra småfixar.

[1] http://listor.tp-sv.se/pipermail/tp-sv/2016-February/003558.html
[2] http://listor.tp-sv.se/pipermail/tp-sv/2016-May/004034.html
[3] https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.sv