Re: Sv: Översättning av tomboy-help forts.

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sön Apr 9 11:15:41 CEST 2017

Den 2017-03-26 kl. 18:30, skrev Arve Eriksson:
> "För att skapa ett ny anteckningsblock . . ."
> -> ett nytt
>
> "Om du vill åter vill skriva in ett ord eller en text"
> -> Om du vill skriva in ett ord eller en text igen
> (Andra varianter går väl lika bra, så länge det åtgärdas.)
>
> Så, det var vad jag hittade. (Kanske att koncentrationen sviktade lite
> mot slutet, förstås.)
>
> Arve

Tack för titten! Har gjort rättningar enligt förslagen.
https://git.gnome.org/browse/tomboy/commit/?id=55a31fb8ca50cc836fd8f1037e07c4a1ce85de17

Har inte ändrat tillägg/insticksmoduler då den terminologiuppdelningen
som du säger mycket riktigt även finns i originalet. Om någon är
intresserad att gå vidare i det skulle en felrapport kunna skrivas på
deras Github-sida med förslaget att överlag hålla sig till ett av orden
addin eller plugin.