dnf-plugins-core (Fedora)

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tis Apr 18 18:02:40 CEST 2017

Den 2017-04-17 kl. 19:45, skrev Göran Uddeborg:
> Nästa Fedora-paket är dnf-plugins-core.  Detta är en ny domän, men
> egentligen är inte meddelandena helt nya.  Många har följt med när man
> brutit ut denna domän från själva dnf.  Det blir dock lite svårt att
> få till en meningsfull diff, så jag skickar bara helheten.

Granskat nu. Först 3 poabc-träffar:

Translation adds period
#: ../plugins/reposync.py:45
msgid "where to store downloaded repositories "
msgstr "var hämtade förråd skall sparas."

--- Line 383 ---------------------------------------------------
Translation removes period
#: ../plugins/download.py:59
msgid "limit  the  query to packages of given architectures."
msgstr "begränsa frågan till paket av den angivna arkitekturen"

--- Line 411 ---------------------------------------------------
Translation removes period
#: ../plugins/download.py:182
msgid "Exiting due to strict setting."
msgstr "Avslutar på grund av strict-inställning"

>  disable namn/projekt
>  remove name/project
>  list namn

"namn/projekt" kan översättas även för remove-raden.

>denna användarens processer

"denna användares". Denna + bestämd form är mindre vanligt i rikssvenska.

>standar ut.

"standard ut"