Re: GNOME 3.26 står för dörren

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sat Sep 30 21:52:27 CEST 2017

On 2017-09-13 02:37, Sebastian Rasmussen wrote:
> Ehm..., ja. :-P

> Hinner du fixa dessa innan 3.26.1? :)

Japp! Inskickat nu.

> "Beroende på hur mycket data som finns lagrade " -> med risk för att
> jag har fel: "lagrat"..?

Jag brukar hantera data som plural, så "lagrade". Annars kan man använda
n-genus med "lagrad" om man vill behandla det singulärt.

> "may take longer time" -> "may take a longer time" i originalet, för
> "longer" implicerar väl en jämförelse? Samt motsvarande ändring på
> svenska därefter. Flera förekomster.

Mmm, hittade
https://forum.wordreference.com/threads/longer-time-vs-more-time.2787347/
, så det blir nog en felrapport så småningom med förslaget att ändra
till "more time" eller "a longer time". Väntar med
översättningsändringar till dess.

> "Confirm to start the action by clicking <gui
> style=\"button\">Resize</gui>." -> "Resize…" om jag inte missförstått,
> och sedan motsvarande ändring på svenska.

Det finns både en "Resize" och en "Resize…" i gnome-disk-utility, så jag
tror att den där handlar om en knapp "Resize" för att bekräfta att man
vill ändra storlek efter att ha valt menyalternativet "Resize…".

Diff: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/384068/384065/1/