[Tp-sv] GNOME 40!

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Fre Apr 2 21:33:43 CEST 2021

Förhoppningsvis går det att rätta fel fortfarande även om själva
utgåvan är släppt nu. Jag förmodar att många ännu inte läst sidan.

> Detta gör det tydligt vilka har markerats som favorit och vilka som
> inte har det

Det saknas ett "som" efter första "vilka".

> Oavsett om det är Flatpak eller distributionspaket

Här skulle jag vilja ha ett bindestreck efter "Flatpak". Möjligen
beror det på om man tänker "Flatpak" som ett substantiv, men jag läser
det där som "Flatpak-paket eller distributionspaket".

> visar information från Wikipedia, så väl som inhemska platsnamn

"Så väl" är en särskrivning i det här fallet. När det betyder "också"
är det ett ord: "såväl".

> sidopanelsstilar har enats och tonats ner

Är det inte snarare "gjorts enhetliga" än "enats" som avses?