[Tp-sv] gcc-11.1-b20210321 (100%) by Göran Uddeborg

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sat Apr 3 00:15:20 CEST 2021

On 2021-04-02 20:22, Translation Project Robot wrote:
> Hello, members of the Swedish team.
>
> The TP-robot is happy to announce the presence of a new PO file:
>
>      https://translationproject.org/PO-files/sv/gcc-11.1-b20210321.sv.po
>
> All of its 14627 messages have been translated.

Tack för fixarna. Färre ändringar denna gång, så då går även
granskningen snabbare :-)

Dagens skörd:

 >%qE attribute argument %E is not positive
 >argumentet %2$E till attributet %1$qE är inte känt

"är inte positivt"

 >frågereferens till en inbyggt typkomponent

"inbyggd"

 >only available with %<-fmodules-ts%>, which is not
 >endast tillgängligt med %<-modules-ts%>, som inte

"%<-fmodules-ts%>"

 >Dump various analyzer internals to SRCFILE.*.fg.dot
 >Dumpa diverse intern information om analyseraren KÄLLFIL.*.fg.dot
 >Dump various analyzer internals to SRCFILE.analyzer.txt.
 >Dumpa diverse intern information om analyseraren KÄLLFIL.analyzer.txt.

"till" före filnamn saknas

 >en specfik modul

"specifik"

 >"__gshared not allowed in safe functions; use shared"
 >"__gshared är inte tillåtet i säkra funktioner; använd delade"

Här är jag osäker, men kan shared vara ett nyckelord eftersom det är ett
alternativ till gshared?

 >men är implict använt

"implicit"

 >"cannot override final function %s"
 >"det går inte att åsidosätta den slutliga funktionen %s"
 >
 >"cannot override final function %s.%s"
 >"det går inte att åsidosatta en slutlig funktion %s.%s"
 >
 >"function body only allowed in final functions in interface %s"
 >"en funktionskropp är endast tillåten i final-funktioner i
gränssnittet %s"

"final function" kallas omväxlande slutliga funktioner och final-funktioner.

 >ingen krop och inga parametrar

"kropp"

 >mixin-maller

"mallar"

 >static member has no
 >statisk medlen har ingen

"medlem"

 >does not support interworking
 >stödjer interworking

Här verkar ”inte” ha försvunnit av misstag i ändringen.

 >malltupelparametrern

"parametern"

/Anders