[Tp-sv] e2fsprogs-1.46.3 (100%) by Göran Uddeborg

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tors Aug 12 23:08:18 CEST 2021

On 2021-08-12 22:17, Translation Project Robot wrote:
> Hello, members of the Swedish team.
>
> The TP-robot is happy to announce the presence of a new PO file:
>
>      https://translationproject.org/PO-files/sv/e2fsprogs-1.46.3.sv.po
>
> All of its 1615 messages have been translated.

Visst ja, översättningen med pusselsträngarna. Tur att de kompletta
strängarna finns i kommentarerna. Här är vad jag hittat sedan sist jag
tog mig en titt.

 >has large directories, but lacks LARGE_DIR flag in @S
 >har stora kataloger, men saknar flaggan LARGE_FILE i superblocket

"LARGE_DIR"

 >msgid "@A @b buffer for relocating %s\n"
 >msgstr "Fil vid allokering av blockbuffert för relokering av %s\n"

"Fel vid allokering"

 >@i %i has the casefold flag set but is not a directory.
 >Inod %i har flaggan casefold_FL satt men är inte en katalog.

Ska vara "casefold" utan _FL.

 >Disabling directory index on filesystem with checksums could take some
time.
 >Att avaktivera katalogindex på filsystem kontrollsummor kan ta ett tag.

"filsystem med kontrollsummor"

 >Fel vid allokering utökade attributs regionallokeringsstruktur.
 >Fel vid allokering utsträckningars regionallokeringsstruktur.

För mig känns det som att ett "av" skulle behövas för en fullständig
mening i dessa. "vid allokering av..."

 >för mång blockgruppbeskrivare

"för många"