[Tp-sv] Översättning av libhandy

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tors Jan 7 22:55:53 CET 2021

Hej,
GTK 4 är översatt och har släppts, så övergick till biblioteket libhandy för skapande av adaptiva GNOME-program för olika skärmtyper.

Denna nya översättning finns påhttps://l10n.gnome.org/POT/libhandy.master/libhandy.master.sv.po

Det jag funderade mest på var hur en "flap" skulle översättas. (Ving)klaffar och (kavaj)slag kändes inte så beskrivande av vad det var. Eftersom det är som en sidopanel som även kan placeras högst upp/längst ner, och att jag troligen skulle ha kallat det en flik om vi inte redan använder det ordet för ”tab”, så kombinerade jag dessa till ”Flikpanel”.

Hälsningar,
Anders