[Tp-sv] cockpit-podman

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sat Jan 22 00:49:04 CET 2022

Den 2020-10-26 kl. 20:48, skrev Göran Uddeborg:
> För den som kanske inte har koll på det så är bakgrunden följande.
> Cockpit är ett administrationsverktyg. Podman är ett verktyg för att
> köra behållare, en slags ersättare för Docker för de som är bekanta
> med det. Här kommer översättningen av en Podman-modul till Cockpit.
> Den hanteras bland Fedoraöversättningarna.

Har gjort några korrigeringar även i denna.

 >#: src/ImageRunModal.jsx:393
 >msgid "CPU shares"
 >msgstr "CPU delar"

Den här strängen sa mig inte så mycket och kändes dessutom särskriven,
men ser det finns en förklaring också, så kanske vi kan kalla det
"CPU-andelar" då det verkar påverka hur stor andel som varje behållare får?

Förklaringen:
 >CPU shares determine the priority of running containers. Default
priority is 1024. A higher number prioritizes this container. A lower
number decreases priority."