[Tp-sv] Uppdatera vim?

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Fre Aug 25 22:12:44 CEST 2023

Arve Eriksson skrev:
> Jag slog just upp översättningen på Launchpad, och där ser
> det ut som att det finns någon som arbetat lite med översättningen i juli.
> Räcker det att han håller på, eller ska jag ge mig på det också?

Bäst är väl att fråga den som arbetat med översättningen. Framgår det
av loggarna?

> (Eller finns det något annat som behöver uppmärksamhet?)

Det gör det alltid! :-)

Det finns ju ett antal paket på
http://translationproject.org/team/sv.html. Det finns flera som inte
är uppdaterade. Är det någon som har hand om den men ändå inte är helt
översatt kan man alltid kontakta den tilldelade och fråga om denne
kanske vill ha hjälp.

Sedan finns det ju många andra ställen att översätta! Gnome och KDE,
det separata manualsidesprojektet, säkert många jag inte känner till.
Fedora har ett antal översättningspaket som hör till distributionen,
förmodligen gäller det andra distributioner också. Har du tid över
finns det massvis att välja på! :-)