[Tp-sv] Hej

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Mon Jan 16 21:22:50 CET 2023

Kristian Nordin skrev:
> Är det någon som har erfarenhet av att använda compendium och har lite tips på
> hur en smidigast använder sig av det?

Bara en aning. Jag har ibland använt andra översättningar som
kompendier när jag stått i begrepp att starta en där jag förväntat mig
vissa likheter, som när det t.ex. varit olika grenar av samma projekt
i grunden.

I manpages-projektet används kompendier mer intensivt. Men där har jag
bara kört skripten. Det fungerar bra, men jag har alltså inte själv
funderat över flaggor och liknande. Om du är intresserad kan du ta en
titt på de skripten. Man kör först "use-for-compendium" på en
nyöversatt fil, och skriptet uppdaterar då kompendiet. Därefter kör
man "update-translations" som uppdaterar alla andra översättningar med
eventuella nya översättningar i kompendierna.

https://salsa.debian.org/manpages-l10n-team/manpages-l10n/-/blob/master/po/use-for-compendium.sh
https://salsa.debian.org/manpages-l10n-team/manpages-l10n/-/blob/master/po/update-translations.sh