Granskning av nautilus - master?

Josef Andersson josef.andersson at gmail.com
Sat Dec 28 15:31:57 CET 2013

Jag har översatt master-branchen av nautilus eftersom ingen verkar ha
jobbat på den på länge. Översatte det som var nytt, oklart, gick igenom
befintlig översättning och hade ambitionen att göra vissa meddelanden
mer enhetliga. Det är min första översättning här, men har försökt att
hålla mig till de ordlistor som rekommenderas, samt till den stil och de
ordval som redan har skett i befintlig översättning. Ser fram emot
granskning, förhoppningsvis ett fåtal ändringar :), och sedermera
commit. Härnäst tänkte jag fortsätta med att gå igenom övriga
nautilus-moduler. Översättningen kan finnas bifogad här:

https://l10n.gnome.org/vertimus/nautilus/master/po/sv

och mer specifikt här:

https://l10n.gnome.org/media/upload/nautilus-master-po-sv-107010.po
https://l10n.gnome.org/media/upload/nautilus-master-po-sv-107010.merged.po