Översättning av gnome-logs

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tis Apr 15 19:56:25 CEST 2014

Hej,
har skickat en första översättning av gnome-logs till
https://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-logs/gnome-3-12/po/sv

Tacksam för kommentarer.

Själva po-filen:
https://l10n.gnome.org/media/upload/gnome-logs-gnome-3-12-po-sv-512015.merged.po

Största funderingarna jag haft i denna översättning var:

1) "kernel device". Denna antar värdet för adresser som exempelvis "+scsi:6:0:0:0" eller "+pci:0000:07:00.0". Har översatt denna som "kärnenhet" om ingen vet något som passar bättre?

2) "audit session". Denna har antagit värdet 2 för alla loggposter jag sett. Möjligen relaterad till "Linux Audit" för granskning av säkerhetsrelaterade händelser. Har kallat denna "granskningssession".

Hälsningar,
Anders