Översättning av gnome-color-manager

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Ons Apr 30 11:42:52 CEST 2014

On 2014-04-28 22:56, Mattias Eriksson wrote:
> Jag har uppdaterat översättningen för gnome-color-manager något, så
> granska den gärna.

Har granskat och har följande små kommentarer, varav en del var sådant
som fanns sedan tidigare:

>msgid "Warnings"
>msgstr "Warningar"

Varningar

>msgid "The white is not D50 white"
>msgstr "Det vita är inte D50 vitt"

D50-vitt

>msgid "A CIE 1931 diagram shows a 2D representation of the profile gamut"
>msgstr "Ett CIE 1931-diagram visar en 2D-representation av profilens gamut"

På övriga ställen är "gamut" ändrat till "färgomfång".

>msgid "Common color target files are not installed on this computer."
>msgstr "Vanliga målfärgfiler har inte installerats på denna dator."
>
>msgid "Color target files are needed to convert the image to a color
profile."
>msgstr "Färgmålfiler behövs för att konvertera bilden till en färgprofil."

Här skulle man kunna välja ett av "målfärgfiler" och "färgmålfiler" att
använda i båda strängarna.

>msgid ""
"Before profiling the device, you have to manually capture an image of a "
"calibration target and save it as a TIFF image file."
>msgstr ""
"För enheten profileras så måste du manuellt ta en bild på ett "
"kalibreringsmål och spara det som en TIFF-bildfil."

"För enheten" -> "Före enheten"

>msgid "LCD (CCFL backlight)"
>msgstr "LCD (CCLF-bakbelysning)"

Verkar vara ett stavfel, så CCLF->CCFL