Översättning av libsecret

Mattias Eriksson snaggen at gmail.com
Sat Aug 9 11:34:33 CEST 2014

Hej,

Jag slängde ihop en översättning av libsecret med 9 strängar. Dock
var de av teknisk karaktär, så ni får som vanligt gärna kolla lite
på översättningen och ha åsikter.

Jag översatte items till objekt, vilket känns ungefär motsvarande
generiskt. Sedan blev "secret storage" "hemligt förråd", min första
variant var "hemligt lagringsutrymme" men då man i en sträng
kommunicerar med detta blir lagringsutrymme konstigt så man knappast
kommunicerar med ett utrymme... där av förråd. Några bättre
förslag?

Ja, ni hittar översättningen i sin helhet här:
https://l10n.gnome.org/vertimus/libsecret/master/po/sv

//Snaggen