Re: Komplettering av översättning av gnome-desktop licenserna

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Mon Aug 18 01:37:59 CEST 2014

Senaste ändringar för GPL:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/213363/213186/0/

Senaste ändringar för FDL:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/213364/213188/0/

> Ledsen för dubbelarbetet :-(

Äsch, det gör inget. Tog bara ett par minuter.
Hade det varit hela filen däremot… ;)

> Tack för dina översättningar, det var helt klart ett tag sedan någon
> tittade närmare på GNU:s licenser.

Japp, jag är inte helt övertygad om att de är helt korrekta nu heller.
Vissa ordval kändes lite konstiga, men det är åtminstone inte luddigt
eller oöversatt numera.

Vad tror du/ni om att låta tp-sv.se host:a alla svenska översättningar
av alla versioner av GNU-licenserna och be FSF peka ut dem som
de officiella svenska översättningarna? tp-sv.se känns som ett
lämpligt ställe för dem att ligga på menar jag.