Översättning av Meld

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Mon Aug 18 08:45:21 CEST 2014

Tack för kommentarer från er båda, och för klarhet i en del funderingar
från Tomas.
Då är det bara en oklarhet kvar.

> msgid "Live comparison updating disabled"
> msgstr "Inaktivera uppdatering av jämförelser i realtid"
"Uppdatering av jämförelser i realtid inaktiverad"

Ja, Ett Stock Item är en komponent som man kan interagera med,
i.e. klicka på, och därför vill jag ha:
"> msgstr "Inaktivera uppdatering av jämförelser i realtid"

Du föreslog
"Uppdatering av jämförelser i realtid inaktiverad"
vilket jag inte håller med om, då det beskriver att man har redan har
interagerat
med objektet.

Men nu vill jag nog ändra etiketten/Stock Item:et till
"Inaktivera realtidsuppdateringar av jämförelser" så att det blir ännu
tydligare ialla fall
Ok för dig Sebastian?

--
Vänligen/Best regards