Översättning av gnome-sudoku

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sat Aug 23 18:51:54 CEST 2014

On 2014-08-23 18:24, Sebastian Rasmussen wrote:
> Jag har bara en undran angående:
>
> "\"easy\", \"medium\", \"hard\", \"very_hard\""
>
> Hur fungerar detta? Ersätts strängarna med någon annan text i ett
> senare skede i upprintningen av gränssnittet? Jag menar -- det ser
> konstigt ut t.o.m. i den engelska förlagan.
>
>  / Sebastian
Det är gschema-nycklar för lagrande av programinställningar. Det där är
de fyra strängar som programmet accepterar som värden på nyckeln för
svårighetsgrad. Strängar som den där kan ses i dconf-editor. Man kan där
klicka på en nyckel för svårighet och då välja en av de givna strängarna.

Nu då du nämner denna sträng så kom jag på att det finns en poäng i att
lägga till en parentes med förklaring för de alternativ vars betydelser
ej är självklara på svenska.

Ny diff för detta: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/214232/214230/0/