Översättning av jhbuild-master

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sön Aug 24 14:31:33 CEST 2014

On 2014-08-05 15:58, Sebastian Rasmussen wrote:
> Ok, sådär. Efter denna ska jag nog göra något annat,
> för jag står snart i en stooor tacksamhetsskuld till alla
> som granskar mina översättningar. :)
>
> Diff:
>
>  / Sebastian

Det blev inte så mycket synpunkter på denna, men såg i alla fall detta:

>System installed packages which are new enough:
>Systeminstallerade paket som inte är tillräckligt nya:

Ett "inte" för mycket i översättningen.

>Rapportera GNOME-modulers status med avseende på 3.0 mål

Skulle vilja ha "3.0-mål" här.

Slutligen en sträng från tidigare:

>Duplicate repository:
>Dubblett förråd:

Är inte helt övertygad om att substantivet dubblett kan användas
beskrivande på det här viset. Skulle känna mig mer hemma med "Duplicerat
förråd:". Då matchar det även hur en liknande sträng översatts i libc
(duplicate key -> duplicerad nyckel)