Översättning av Gtk+ properties

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Sat Aug 30 13:38:38 CEST 2014

> Diff här:
> Har tagit mig igenom även denna nu. Mina synpunkter:

Fixat även i GTK+ UI då några kommentarer berörde den med.
Kommenterar bara om det var något speciellt, allt är rättat efter synpunkterna.

> proxies

Ja, i detta fall blir ombud fint! Fixat

> swatchen
Bra förslag, färgvalsrutan taget!

> cairo_surface_t

Inte översättningsbar nej, jag lade också en länk i kommentaren till en beskrivning av komponenten.

> gravity

Ja, det var sannerligen något helt annat. Gravitet var tydligen http://g3.spraakdata.gu.se/saob/show.phtml?filenr=1/88/66.html
Jag valde ordet dragning, då det handlar om vilken dragning åt olika riktningar komponenten har.

En sak jag börjar med från och med denna översättning är att bli bättre på att kommentera i PO-filerna när det behövs, med t.ex. en länk.

Ett stort tack för dina granskningar Anders, de höjer verkligen kvalitén!

--
Vänligen / Best regards
Josef Andersson