HotSSH

Tis Dec 9 08:14:54 CET 2014

On Tue, 09 Dec 2014 08:05:58 +0100,
Åke Engelbrektson<eson57 at gmail.com> wrote:

>Har översatt HotSSH, men kan inte testa översättningen då jag inte vet
>vad mo-filen heter. "/usr/share/locale/sv/LC_MESSAGES" innehåller
>redan en "hotssh.mo", men den verkar höra till något annat paket. Hur
>som helst, påverkas inte programmet om jag byter ut den. Tacksam för
>tips ang mo-filen och granskning av översättningen.

Hej!

Notera att om du bygger ett paket från källkod så läses mo
från /usr/local/share/locale/sv/LC_MESSAGES/ eller motsvarande mapp
(notera /local/ i mappen), medan om du installerar en distributions
paket så hamnar motvarande mapp i /usr/share/locale/sv/LC_MESSAGES/...

Det kan vara detta som gör att programmet inte läser översättningen
från den plats du förväntar dig. (Jag har gjort samma fel själv :)

mvh
-- Andreas Rönnquist
mailinglists at gusnan.se
gusnan at gusnan.se