Granskning av GPA (GNU Privacy Assistant)

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Ons Dec 10 21:43:55 CET 2014

On 2014-12-08 14:00, Andreas Rönnquist wrote:

> Jag har rapporterat den där strängen rörande "diskett i kassaskåp" och
> den har ändrats till flashminne - uppdaterad po uppladdad till min
> hemsida:
> (Även andra små ändringar har kommit uppströms)
>
> http://www.gusnan.se/gpa/gpa_sv_2.po

Hade några få synpunkter på denna:

>Kan authentisera

"autentisera"

> S/N för Kort

Skulle själv använda litet "k" i kort här.

Slutligen såg jag några saker i originalsträngarna. Om du skulle kunna
rapportera dem uppströms vore det bra:

><b>Reseting the PIN or the Reset Code</b>

"Resetting"

>the PIN can still be reseted by using the Admin-PIN

Böjningen "reseted" finns inte. Bör vara "reset".

>contained no validencrypted data

Detta är nog tänkt att vara "valid encrypted" som i strängen innan.