Översättning av gnome-getting-started-docs

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sat Juli 26 15:28:16 CEST 2014

Hej!

Jag såg att väldigt få av de riktiga hjälptexterna till GNOME
var översatta, så jag tänkte att jag börja med det allra första.

Vid översättningen har jag försökt använda mig av
https://git.gnome.org/browse/gnome-i18n/tree/glossary/sv.po
samt en körandes Debian/testing med GNOME på svenska.
Jag hopppas att detta eliminerat en del begreppsfel, men jag
är långt ifrån säker.

Lite inkonsekvent i GNOMEs ordlista är att både background
och wallpaper översätts till bakgrund. Naturligtvis följde jag
existerande översättnig, men det gör det lite rörigt att skilja på
själva bakgrunden och bakgrundsbilden.

Diff mot tidigare icke-existerande översättning:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/211476/0/0/