Översättning av gucharmap

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tors Juli 31 21:15:23 CEST 2014

On 2014-07-27 02:16, Sebastian Rasmussen wrote:
> Medan jag håller på att flyta bort i värmen så gjorde jag ett
> litet försök även med de saknade översättningarna för gucharmap.

> Skillnaderna är fler än vad jag faktiskt ändrat. Ser ut som om
> det blivit någon form av formatändring under tiden..?
Verkar som att Gnome gick över till itstool för dokumentation 2011
(https://mail.gnome.org/archives/gnome-doc-list/2011-May/msg00018.html),
och föregående översättning var från 2009, så kan nog vara det som spökar.

Såg följande i översättningen:

><date>October 2003</date>

Kontrollerade att detta är ett datum för mänsklig konsumtion, så det går
bra att använda den svenska stavningen på oktober här.

><primary>Teckentabel</primary>

"Teckentabell"