Översättning av kalendern Californa

Mattias Eriksson snaggen at gmail.com
Mon Mars 24 11:01:24 CET 2014

Jag har skapat en initial översättning av California och laddat upp
till
https://l10n.gnome.org/vertimus/california/master/po/sv

Några saker jag specifikt önskar feedback på är:
* Jag har översatt "Event" med "Händelse", trots att allla calender
entries i Evolution är översatta med "Möte". Motiveringen är helt
enkelt att i min kalender är det rätt så sällsynt med just möten,
dock mycket olika händelser. Låter det ok?
* Den snygga versionen av datumformatet på engelska är "Monday, March
10, 2014". Jag har på svenska bytt det till "Måndag, 10 Mars, 2014".
Skulle vilja ha 10:e mars, men det verkar inte stödjas av strftime som
är den formatering man har att leka med. Dock vet jag inte vad jag
tycker om det formatet som jag nu använder, tydker att en
flerdagshändelse kan se lite konstig ut: "lör, 1 mars till sön, 9
mars" (detta är en förkortad version som struntar i årtalet).
Förslag tas gärna emot.

//Snaggen