geary - master

Mattias Eriksson snaggen at gmail.com
Fre May 16 11:34:03 CEST 2014

Nä, källkod syftar på programkod och inte på godtyckligt rått
format. Jag skulle inte ens referera till en postscript fil som
källkod, då det inte används som programspråk, och det är ändå
turingkomplett. Källkod är enligt mig förknippat med ett program,
och därmed bör man referera till ett mails råformat på något annat
sätt.
Dessutom tar ju källkod ut svängarna på samma sätt som
meddelandekälla gör, så att då använda det blir enligt mig ett
dubbelfel.

Om Thunderbird använder det, skulle jag skicka in en buggrapport på
det.

//Snaggen