GIMP_GAP

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sat May 17 20:45:54 CEST 2014

On 2014-05-16 23:58, Anders Jonsson wrote:

Kom på efter att jag skickat att jag inte utvecklat alla kommentarer
fullständigt, så fyller i de jag missat nu.

> en eller ett?
Jag tror inte att "emellan" har använts som substantiv förr, så
användning av "en" eller "ett" är ett val att göra. Mitt råd är "ett"
eftersom jag tycker att "emellanet" låter bättre som bestämd form i
singularis än "emellanen".

> ?
>
> msgid "Seed Pattern 1:"
> msgstr "Seeda mönster 1:"
>
> "Seedning för att skapa slumpmässigt mönster (cloud2-lager) använd 0 för "
> "slumpmässigt värde."

Vad jag ville säga här var att man kan eftersträva en enhetlig
beteckning för seed. Kan inte uttala mig säkert, men misstänker även att
"seed" i "seed pattern" är ett substantiv och inte ett verb.