Komplettering av grep

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Fre Okt 3 22:55:19 CEST 2014

Anders Jonsson:
> har kompletterat den svenska översättningen på grep.

Vad bra att sådana här grundläggande program blir uppdaterade! :-)

Om du har möjlighet, gör gärna diff:en eller podiff:en mellan den
senast översatta filen och din nya översättning.  Här har du gjort den
mellan innan du översatte och efter, och då ser man inte alltid det
originalmeddelande du översatt.

>  # Thomas Olsson <cid95tho at student1.lu.se>, 1996.
>  # Daniel Resare <daniel at resare.com>, 1998, 1999, 2000, 2001
>  # Daniel Nylander <po at danielnylander.se>, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011.
> +# Anders Jonsson <anders.jonsson at norsjovallen.se>, 2014.

Jag har lärt mig att även FSF-copyrighten i huvudet skall uppdateras.
Någon lätt förvirrad diskussion under förra århundradet.

>  # Då det skulle krävas att spara hela filen i UTF-8 för att kunna göra
>  # detta rätt, känns det inte värt det. Speciellt eftersom funktionen

Fast nu ÄR ju översättningen i UTF-8, så nu kanske det är värt det? :-)

Apropå det kan du ju fundera på om du vill göra jobbet att byta (")
mot (”) i alla meddelandena också.

Ja, det blev några små kommentarer.  Men i de egentliga
översättningarna hittade jag inget att anmärka på!