Mindre rättningar

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Mon Okt 20 20:42:34 CEST 2014

Jag började också att korrekturläsa dokumentationen som Sebiastan nyligen översatt.
I samband med det gjorde jag några rättningar i olika paket för att få språket mer konsekvent.

Följande:
universal access->hjälpmedel (det är den allmänt vedertagna översättningen i GNOME)
slider->skjutreglage (samma här)
bounce keys->tangentstuds (direkt taget från Windowsvärlden/Windowsöversättningarna)

https://l10n.gnome.org/module/gsettings-desktop-schemas/
https://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-control-center/master/po/sv
https://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-menus/master/po/sv
https://l10n.gnome.org/vertimus/gtk+/master/po/sv
https://l10n.gnome.org/vertimus/gtk+/master/po-properties/sv

Det bör vara alla paket där just dessa ord förekommer enligt trogna grep:)
Om någon granskar, så behöver man inte kolla på annat än just de små ändringar som skett - hade inga andra ambitioner
med dessa annat än ovanstående rättningar.

--
Vänligen / Best regards
Josef Andersson