Citationstecken

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Tors Okt 23 05:52:24 CEST 2014

Jag tror de flesta instämmer på listan, många har redan gått över till riktiga citattecken (AltGr-b är det på ialla fall på min tangentbordsinställningar).
Likaså till att använda ellipstecken istället för ...

Det finns ett specialfall, och det är när strängarna är gschema-strängar, använd då \" runt nyckelorden snarare än ”. Detta för att vissa
terminalkommandon fungerar om nyckevärdena är omslutna av \", men ger fel om sneda citattecken används. Detta märks visserligen endast i det speciella fallet då en
användare kopierar nycklar och värden direkt från den översatta texten till terminalen

Man kan ju passa på att rätta upp det i den po-fil man jobbar med för stunden.
--
Vänligen / Best regards
Josef Andersson