Två strängar i gnome-backgrounds

Mattias Eriksson snaggen at gmail.com
Tors Sep 4 21:29:32 CEST 2014

Har översatt två strängar i gnome-backgrounds, ja eller i praktiken
en...

msgid "Default Background"
msgstr "Standardbakgrund"

msgid "Adwaita"
msgstr "Adwaita"

> I kommentarent till Adwaita står följande:
> This is the name of this background picture:
> http://git.gnome.org/browse/gnome-backgrounds/plain/backgrounds/adwaita-morning.jpg
> -
> You might want to translate it into the equivalent words of your
> language

Bilden är ett abstrakt mönster, och om man googlar betydelsen av
Adwaita hittar jag bara hinduisk filosofi (som dock verkar stavas med
ett enkelt v) samt en jättesköldpadda... så vad skulle vara ens
möjligt att översättnings av det anser de? Ja, detta är väl bara
ett långt sätt att säga att jag lät det stå kvar oöversatt...

Finns i sin helhet här:
https://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-backgrounds/master/po/sv

//Snaggen