Re: Översättning av nautilus

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sön Sep 7 11:38:35 CEST 2014

Jag hittade ett litet misstag:

> #: ../nautilus-sendto-extension/nautilus-nste.c:96
> #: ../nautilus-sendto-extension/nautilus-nste.c:101
> msgid "Email…"
> msgstr "E-post…"

Den här texten dyker upp när du högerklickar på en fil och
vill skicka iväg den. Därför tror jag mer på "E-posta…".

Åh, och när jag kollade i närheten så såg jag:

> msgid "Send file by mail…"
> msgstr "Sänd fil med e-post…"
> msgid "Send files by mail…"
> msgstr "Skicka filer via e-post…"

Jag hade nog valt "via" i båda fallen och dessutom låtit de
två strängarna bara skilja sig mellan "Skicka fil och "Skicka filer".

Håller du med? Du redigerade säker inte översättningen just här,
men lite finlir är kanske ok för att putsa gränssnittet lite till. :)