Kompletterat översättning av gnome-control-center

Mattias Eriksson snaggen at gmail.com
Mon Sep 8 06:43:57 CEST 2014

Enligt
https://git.gnome.org/browse/gnome-i18n/tree/glossary/sv.po

ska "Keyboard Shortcut" översättas med "Tangentbordsgenväg" och
således blir Shortcut i den contexten Genväg.

Fast ser vi här:
https://wiki.gnome.org/Swedish/GNOMEOrdlista
så ska vi översätta det med Snabbtangent.

Ser ut som om vi måste bestämma oss vad som gäller bara....

Tangentbordsgenväg verkar användas i
gnome-control-center.master.sv.po
gnome-settings-daemon.master.sv.po
gsettings-desktop-schemas.master.sv.po
totem.master.sv.po
vinagre.master.sv.po

Och snabbtangent används i
accerciser.master.sv.po
anjuta.master.sv.po
evolution.evolution-3-12.sv.po
gedit.master.sv.po
glade.master.sv.po
gnome-terminal.master.sv.po
gtk+-properties.master.sv.po
gtk+.master.sv.po
gtksourceview.master.sv.po

//Snaggen

mån 2014-09-08 klockan 00:44 +0200 skrev Sebastian Rasmussen