Re: Översättning av network-manager-pptp

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sat Sep 13 11:46:50 CEST 2014

> https://l10n.gnome.org/vertimus/network-manager-pptp/master/po/sv
> Kommentarer, gärna!

Klart. Fixar, snabbt! :)

> # Copyright (C) 2004-2012 Free Software Foundation, Inc.

Tråk, tråk med © och 2014.

> msgstr "Tillåt/inaktivera Van Jacobson-stil TCP/IP-huvudkompression i både sändar- "

Samtidigt hittade jag följande i network-manager-applet:
msgid "Use TCP _header compression"
msgstr "Använd komprimering av TCP-_header"

Bör det vara TCP/IP-headerkompression eller huvud?
gnome-i18n, Microsoft och Pagina föreslår alla huvud, så det låter som om
det finns konsensus. Men i så fall finns det mer att göra i
network-manager-applet.

Annars ser det bra ut.