SV: Översättning gucharmap

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Mon Sep 15 21:23:35 CEST 2014

On 2014-09-15 07:25, Mattias Eriksson wrote:
> Gucharmap har ju tagits bort från GUI:t förutom i denna sträng,
> funderar om man borde rapportera bug på det. I alla fall så översatte
> jag det till GNOME Teckentabell för att vara konsekvent ang namnet på
> programmet.
Ok. Dock nämner jag som vän av ordning att det finns två strängar till
med gucharmap, och att det där benämns gucharmap även i översättningen.
Visserligen är det "bara" licenssträngar, men ändå.

> Har fixat övriga synpunkter.
>
> //Snaggen

En sak till:

>msgid "Sundanese Supplement"
>msgstr "Sudanesiska tillägg"

"Sundanesiska", annars blir det en skillnad på 900 mil. Sundanesiska
talas visst i Indonesien.