Komplettering av rygel

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Ons Sep 17 20:16:19 CEST 2014

On 2014-09-16 23:22, Sebastian Rasmussen wrote:
> Hej!
>
> rygel såg ut att behöva lite kärlek:

> Granskningen är inte jättestor (många rader borttagna på slutet),
> så jag hoppas att det blir lagom många kommentarer. :)
>
>  / Sebastian
>

>Ta bort ett nätverksgränssnitt som Rygel inte längre för erbjuda filer på

för->"bör"

>standard output from %s
>standard utmatning från %s

Ordlistan på tp-sv rekommenderar att bara skriva "standard ut":
http://www.tp-sv.se/dok-6.html#ss6.1

>Failed to read error output from %s
>Misslyckades med att läsa fel utmatning från %s

Med mellanrum så tolkar jag "fel utmatning" som att det är en annan
utmatning än den man tänkt. Förordar därför "felutmatning".

>msgid "Successfully updated object '%s'"
>msgstr "Objektet “%s“ förstördes"

Originalsträngen ändrad så översättningen inte längre stämmer.

>msgid "Failed to update object '%s': %s"
>msgstr "Misslyckades med att förstöra objektet “%s“: %s"

>msgid "Invalid date format: %s"
>msgstr "Ogiltig Range “%s“"

>msgid "Invalid date: %s"
>msgstr "Ogiltig Range “%s“"

Dito för dessa.

>Felaktigt nytt tagg-värde

Går att skriva "taggvärde" utan bindestreck som i strängen innan.

>Parameter antal stämmer ej.

Särskrivning. "Parameterantal" eller "Antal parametrar".

>dc:titel få inte vara tom i anropet CreateObject

"får inte"

>Ogiltiga sökkriteria angivna

Undrar om inte "kriterier" är en mer vanlig pluralform. Det är den enda
listade pluralformen för kriterium i både SAOB och SAOL. NE skriver
också "kriterier" i plural.

>msgid "Failed to seek to offsets %lld:%lld"
>Misslyckades med att spola till offseterna %lld:%lld

Ser att det sedan tidigare finns en del översättningar där "position"
används för offset. Upp till dig om du tycker det passar även här.