Kompletterat översättning av gnome-control-center

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Sat Sep 20 23:00:30 CEST 2014

Sebastian Rasmussen:
> Personligen föredrar jag nog "trycka" även om det inte implicerar att
> man lyfter fingret/fingrarna igen. Vad säger ni?

Jag är lite rädd för att det skall bli faktiska missförstånd.  Det
finns ju också en del skärmar och liknande som faktiskt är känsliga
för just tryck.  Alltså att de faktiskt känner skillnad på att man
bara berör och att man faktiskt trycker.  Ibland kan de känna av hur
hårt man trycker också.

Så även om jag inte tycker "knacka" är klockrent så tycker jag det är
bättre än bara "trycka".

Kan man kanske använda "nudda"?

Vad kallar Apple det?