Anaconda

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sön Sep 21 21:39:11 CEST 2014

On 2014-09-21 10:16, Göran Uddeborg wrote:
> Det är mycket på gång samtidigt just nu.  Gnome 3.14 står för dörren,
> Ubuntu 14.10 skall snart vara översatt, och dessutom är Fedora 21 på
> gång rätt snart.  Här kommer översättningen av anaconda,
> installationspaketet till Fedora.  Jag har gjort ett försök att
> återställa radbrytningar till normalt format för att minska diffens
> storlek.  Den är ändå nästan lika stor som hela översättningen.
>
> ftp://ftp.tp-sv.se/pub/gnu-sv/anaconda.po
> ftp://ftp.tp-sv.se/pub/gnu-sv/anaconda.po.diffs

Tittade igenom översättningen och såg följande stavfel etc:

>inte tillräckligt utrymmer för att

utrymme

>Tomt
>Svagt
>Rimlig
>Starkt

Kanske "Rimligt" för att den ska följa stilen på de andra strängarna?

>innehåller en ogiltigt eller felaktig filsystemtyp

"ogiltig"

>avslutar och avbryter installtionen

"installationen"

>installationen kommmer avbrytas.

"kommer"

>Installeraren kommmer nu att avsluta.

"kommer" även här.

>medlmensenhet

"medlemsenhet"

>medlmemsenheter

"medlems"

>Disklabel
>Diskettiketten

"Disketiketten"

>måste ocka använda

"också"

>Du har inte någora Linuxpartitioner

"några"

>förbättra prestanda signifikan i de flesta installationer

"signifikant"

>Om du \n
>anger ett lösenord kommer det att användas ifall anslutningen \n
>till vncviwer:n inte lyckas.\n

"viewer", inte "viwer"

>VNC lösenordet måste vara mellan sex och åtta tecken långt.

"VNC-lösenordet"

>fortsätta med en textläge installation?

särskrivning, kallas textlägesinstallation i en annan sträng.

>Fel när programmkälla sattes upp

"program"

>Misslyckades att omformattera en enhet

"omformatera"

Återställer håtdvarutiden …

"hårdvarutiden"

>andpassad partitionering.

"anpassad"

>Eller, tilldela nya monteringspinkter

"punkter"

>välj åtmistone en disk

"åtminstone"

>logisk volyum

"volym"

>folymgrupper

"volym"

>Tips: håll muskekaren

"pekaren"

>konfigureationsknappen

"konfigurationsknappen"

> storkelsinmatningen

"storleks"

>Det finns även fritt utrymme tillgänligt

"tillgängligt". Flera förekomster av denna stavning.

>_Konfigurerera …

"_Konfigurera". Flera förekomster av denna.

>uppdateringingar av programvara

"uppdateringar"

>förrän du klickan på huvudmenyns knapp

"klickar"