gawk-4.1.0b (100%) by Göran Uddeborg

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sön Sep 21 23:07:57 CEST 2014

On 2014-01-21 17:42, Translation Project Robot wrote:
> Hello, members of the Swedish team.
>
> The TP-robot is happy to announce the presence of a new PO file:
>
>     http://translationproject.org/PO-files/sv/gawk-4.1.0b.sv.po
>
> All of its 727 messages have been translated.

Tittade tillbaka i tp-sv-listan för att se om det var någon äldre
översättning jag inte tittat på, och fastnade för denna. Hittade en del
strängar där små förbättringar kan göras:

>[s]printf: formatspecifieraren har ingen kommandobokstav

"specificeraren"

>strftime: andra argimentet mindre än 0

"argumentet"

>färre än två argmuent

"argument"

>disable [brytpunkger]

"brytpunkter"

>sätt eller visa antalet rader att behålla i historiefilen.

Kan eventuellt skriva detta som "historikfilen".

>visa sparandet av kommandohisterik

Här ska det definitivt vara "historik".

>ingorera följande

"ignorera"

>intorera följande %ld träffar

"ignorera"

>Kan inte sätta än brytpunkt

"en"

>ingorerar resten av kommandona

"ignorerar"

>förälderprocessen misslyckades

Skulle hellre se "föräldraprocessen" här. Två förekomster av denna.

>misslyckades att öpnna

"öppna"

>If not, see http://www.gnu.org/licenses/.\n
>Om inte, se http//www.gnu.org/liceences/.\n

Flera fel i länken (saknat kolon och "licenses" felstavat.)