Mer california

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Ons Sep 24 22:27:18 CEST 2014

On 2014-09-19 09:54, Mattias Eriksson wrote:
> Då utvecklarna av california har varit så snälla och fixat en bug de
> hade för översättningarna, så tog jag och slängde in en uppdatering av
> den svenska för att få med den. De hade dock som vanligt slängt in en
> hel del fler. Notera, att detta är ju en mjukvara under hård
> utveckling och inte med i Gnome 3.14, så den behöver inte prioriteras.
> Jag kör den själv och håller den därför lite up to date och försöker
> rapprotera in problem till dem.
>
> Översättningen finns dock här
> https://l10n.gnome.org/vertimus/california/master/po/sv
>
> //Snaggen

Skönt med granskning som inte är lika tidskritisk som det har varit ett
tag, men hade lite tid över så passade på att ta mig en titt. Har några
små synpunkter på ändringarna:

>msgstr "sista Måndagen"
>msgstr "sista Fredagen"
>msgstr "sista Söndagen"

Dagarnas namn på svenska använder liten bokstav.

>msgstr "fjärde mondagen"

"måndagen"

>"andra  söndagen"
>"tredje  söndagen"
>"fjärde  söndagen"
>"femte  söndagen"

En småsak, men mellanslaget mellan orden i dessa har fördubblats.