Nibbles

Erik Sköldås er.sk at telia.com
Ons Apr 8 10:40:17 CEST 2015

Man tackar, ändrat allt men med några följdfrågor.

Diffen ligger här
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/252495/251850/0/

Den 2015-04-06 15:01, Anders Jonsson skrev:

> Har tittat igenom och såg några saker:

> "Nibbles preferences" översattes till "Inställningar för Nibbles" då
> det fanns i gränssnittet. Jag skulle därför skriva slutet som "inuti
> rutan <gui>Inställningar för Nibbles</gui>."
Gjorde en liten miss här,  missade att ta bort avslutande "ruta" , men
har åtgärdat det samt lagt upp en ny redigerad kopia.
/"//eller klicka inuti rutan <gui>Inställningar för Nibble</gui> *ruta*"/
> //

> I dessa tycker jag det skulle låta bättre med bestämd form: "tangenten".

Ändrade på samtliga till tangenten men la till ett extra ord på varje
/>När du trycker på *den* <key>←</key>-tangenten //
//>När du trycker på *den* <key>→</key>-tangenten //
//>skulle du behöva trycka *på* <key>↓</key>-tangenten

/ Hoppas att det är ok, annars plockar jag bort det

Den andra diff filen ligger här:

https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/252496/252495/0/

/Erik