Parent och child

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Sön Aug 23 14:00:45 CEST 2015

> Måste bara få klargöra för mig själv om det alltid heter föräldra/förälder
> och barn när det är frågan om parent och child.
>
> Har i Rygel (som jag ämnar översätta) strängen "Invalid metadata
> serialisation: expected 7 children, got %d" och blir lite ställd.
>
> Finner inget om detta i vare sig Svenska datatermergruppen eller i
> Gnomeordlistan.
>
> Om det finns skulle jag gärna ha en länk där det diskuteras eller är
> fastställt.
>
> Tack på förhand

Har på senare tid börjat använda överordnad samt underordnad i dessa fall,
(och när det fungerar) t.ex. underordnad process.
Ser att t.ex. Windows har samma tänk kring detta, se :
https://www.microsoft.com/Language/en-US/Search.aspx?sString=child&langID=sv-se
https://www.microsoft.com/Language/en-US/Search.aspx?sString=child&langID=sv-se
--
Vänligen / Best regards