Uppdaterat gnome-calendar

Mattias Eriksson snaggen at gmail.com
Ons Feb 4 12:48:30 CET 2015

Wed Feb 04 2015 at 02:22:00 skrev Sebastian Rasmussen <sebras at gmail.com>:

> Åh! Så bra! :) Jag har lite frågor/kommentarer nedan.
>
> "skrivbordsmiljön GNOME är byggt med"
>
> Byggd, tror jag bestämt.

Fixat!

"lite.\n"

> Det finns ingen motsvarande radbrytning i den engelska
> förlagan, så ska det verkligen finnas en i den svenska?
> Du kan ha helt rätt, men jag ser en oväntad skillnad. :)

Jag som misstog mig i den editor jag använde, då det såg ut som en
radbrytning där. Har i alla fall fixat det.

> msgid "List of the disabled sources"
> msgstr "Lista över inaktiverade källor"
>
> Kanske väl petigt, men jag tror att det borde vara
> "Lista över de inaktiverade källorna" eftersom det
> finns ett "the" med på engelska.

Finns ingen anledning att ursäkta dig, du är helt korrekt och jag har
fixat.

> msgid "Sources disabled last time Calendar ran"
> msgstr "Inaktiverade källor senast Kalender kördes"
>
> Hmm. Här är jag osäker — betyder originalet att källorna
> inaktiverades på grund av att Kalender kördes eller att
> de redan var inaktiverade när det kördes förra gången?

Jag kollade i xml:en och det är den nyckel för en lista av strängar som
anger vilka källor som inaktiverades senast kalendern kördes, om jag tolkar
det rätt.  Sedan är väl forumleringen lite yxig kanske, men tycker den
följer yxigheten i originalet. Men har ni något bättre förslag är jag inte
den som är den :)

> msgid "Use the entry above to search for events."
> msgstr "Använd fältet ovan för att söka efter händelser."
>
> Usch, “entry“ är ett jobbigt ord. Jag brukar antingen översätta
> det med “post“ eller som i detta fall med “inmatningsfält“. Jag
> är inte övertygad om att jag har rätt, hur ser du på detta?

Inmatningsfält är mycket bättre, har bytt.

Ny version finns på
https://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-calendar/master/po/sv

//Snaggen