Komplettering av gcr

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Mon Feb 9 21:03:41 CET 2015

On 2015-02-08 10:50, Sebastian Rasmussen wrote:
> Hej!
>
> Jag noterade att gcr var det sista extrabiblioteket som
> inte var fullständigt översatt så jag kompletterade det.
> Termer för nycklar och kryptering är inte mitt bästa
> område, så ganska med ett visst mått av noggrannhet:

>   / Sebastian

Har några synpunkter efter att ha tittat igenom det:

 >SHA224
 >SHA1

 >SHA256
 >SHA1

 >SHA384
 >SHA1

 >SHA512
 >SHA1

Fara å färde, här stämmer inte kryptostyrkorna.

 >Fully trusted
 >Helt pålitlig
 >Ultimately trusted
 >Ytterst pålitlig

Om vi följer gradskalan på tillit i seahorse eller libcryptui får vi
Fullständig/Förbehållslös för Full/Ultimate. Samma för motsvarande
strängar om nycklarna.

 >msgid "Third-party confirmation signature"
 >msgstr "Bekräftade signatur från tredjepart"

"Bekräftande"?

 >_OK
 >OK

Saknad "_".

 >Privat elliptiskkurvnyckel
 >Publik elliptiskkurvnyckel

I dessa tycker jag det blir snyggare med "elliptisk kurvnyckel".
Ignorera detta om du inte håller med.

 >"Stöd för nyckeltyp saknas för certifikatbegäran "

Avslutande mellanslag har kommit med.