Komplettering av gnome-maps

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Fre Feb 13 23:04:02 CET 2015

On 2015-02-11 00:26, Sebastian Rasmussen wrote:
> Höll med om allt, så jag fixade kommentarerna:

Hade några små synpunkter på denna:

>Facebook incheckning

"Facebook-incheckning"

 >* This means that the way or area is designated or purpose built
 >* for wheelchairs (e.g. elevators designed for wheelchair access
only)  This is rarely used.
 >msgid "designated"
 >msgstr "där angivet"

"designated" betyder här att det främst är avsett för rullstol. Frågan
är hur man bäst uttrycker det. "avsett för"?

>msgid "limited"
 >msgstr "begränsad"

Detta ett värde för %s i "Anpassat för rullstol: %s".

Exempelvis "delvis" tycker jag skulle passa in bättre i den fullständiga
meningen. Alternativt skulle man kunna ändra den andra strängen till
"Anpassning för rullstol" eller "Åtkomst för rullstol" i stället vilka
passar bättre ihop med "begränsad".