Re: Småkompletteringar av ett gäng gnome-paket

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Tis Feb 24 00:06:04 CET 2015

> I rygel kvarstår dock ett "Kunde ej skapa data källa för %s" sedan tidigare
> där det bör vara "datakälla".

Eh... ja! Fixat:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/239723/238447/0/

> Sedan kvarstod några småsaker i gnome-maps sedan tidigare:
[...]
> "designated" betyder här att det främst är avsett för rullstol. Frågan
> är hur man bäst uttrycker det. "avsett för"?

Mmm, denna var svår. Jag väljer att ta ditt uttryck med viss skepsis,
för jag kan inte komma på något bättre själv.

> "Åtkomst för rullstol"

Ja detta låter väsentligt bättre, men då behåller jag också "begränsad".

Detta resulterar i en ny lite granskning för gnome-maps:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/239727/238437/0/