Uppdaterad xkeyboard-config

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Tis Jan 27 09:18:08 CET 2015

> Jag har en känsla av att * inte riktigt förstår att engelska och
> svenska är 2 olika och suveräna språk, även när det används på datorer.
>
> Hälsningar *

Låt oss nu hålla diskussionen till sak, och inte övergå till att
diskutera person.

För många är språket en viktig sak, och för deltagarna på den här
listan är det förmodligen ännu viktigare än för genomsnittspersonen.
Och vi har olika åsikter om saker och ting, det är naturligt.  Så man
kan lätt bli lite upprörd, och kanske säga sådant som inte var så
genomtänkt.  Jag själv är absolut inte oskyldig till sådana
förseelser.

Men låt oss försöka undvika det.  Innan vi skickar nästa kommentar,
tar vi och läser igenom vad vi skrivit en gång till.  Tänker efter om
vi bara diskuterar sakfrågan, och inte gör några andra övertramp.
Först efter att ha tagit bort sådana misstag skickar vi iväg vår
kommentar.