Översättning av evince och andra program i Gnome

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Ons Jan 28 16:02:14 CET 2015

On 2015-01-28 08:21, Josef Andersson wrote:
> Ögnade igen dem, och fann följande att fundera på:

Tack för granskningen, har ändrat efter dina synpunkter. Alltid bra att
få lite hjälp att vara konsekvent.

> gnome-font-viewer:
> msgid "GNOME Font Viewer"
> msgstr "GNOME:s typsnittsvisare"
>
> --> Brukar inte dessa programnamn översättas obestämt, t.ex. GNOME
> typsnittsvisare.
> Om det ska vara stor eller liten bokstav som inleder efter GNOME vet
> jag ej, där har vi gjort lite olika över tid.
Ändrade till "GNOME Typsnittsvisare" då "Typsnittsvisare" är det korta
namnet på programmet, så nu är det samma stil som i många andra moduler.

Diffar:
eog: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/234852/234628/0/
gnome-clocks: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/234855/234630/0/
gnome-font-viewer: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/234857/234632/0/